niedziela, 24 marca 2019

Drzewko kwiatowe

Tym razem pokażę Wam jak zrobić drzewko kwiatowe.






Swoje pierwsze drzewko wykonałam z krepiny, ale w związku z tym, że trzymałam je na parapecie, przy oknie, bardzo szybko kwiatuszki straciły swój kolor, więc duża szkoda, gdyż włożyłam w nie sporo czasu.

Tym razem wykonam je z kwiatów piankowych - zamówione na alliexpresie za kilka złotych za dużą paczkę, więc nie jest to jakiś wielki koszt :)

Potrzebne nam będą:

  • nożyczki, nóż lub mała piła
  • pistolet z klejem na gorąco
  • kula styropianowa
  • drewniany patyk
  • doniczka
  • wypełnienie do doniczki - mogą być kamyczki, ja mam sizal
  • tzw. gąbka ogrodnicza do doniczek, swoją kupiłam w kwiaciarni
  • wstążka
  • piankowe kwiaty


Kijek ucinam, aby uzyskać drzewko odpowiedniej wysokości. Mam małą kulę, więc kijek muszę proporcjonalnie dopasować do niej.

Wbijam go w środek kuli, zazwyczaj jest on zaznaczony. Wyjmuję, wlewam kleju na gorąco i wkładam ponownie, czekam aż zastygnie.

Moją gąbkę kwiaciarską tnę na mniejsze bloczki

Wycinam tak, aby się zmieściła i nie wystawała ponad doniczkę

Przyklejam początek wstążki na górze patyka, pod kulą, nawijam aż do końca, dokładnie naciągając, aby nic mi się nie zaginało, gdyż nie będzie to wyglądało estetycznie

Przymierzam po wciśnięciu patyka w gąbkę, czy już należy zakończyć nawijanie wstążki

Ucinam i łapię koniec na klej

Zaczynam przyklejać kwiatki, wcześniej rozdzieliłam je sobie kolorami, aby było mi poręczniej i szybciej

Zaczynam od góry kuli, by wychodziło mi to równo

W centralnym punkcie przyklejam różyczkę jednego koloru, a naokoło innego koloru

Zdecydowanie postawiłam na kontrasty :) 

Staram się je przyklejać blisko siebie i rozkładać im listki, aby nie było prześwitów. Jeśli gdzieś zostaje mi wolne miejsce, to doklejam różyczkę innego koloru. Zwracam uwagę na to, aby kolory nie powtarzały się obok siebie

Na samym dole przykleiłam kwiatki różnego koloru

teraz pora wcisnąć naszą drewnianą nóżkę drzewka w gąbkę

i powkładać fizeliny

A tak drzewko prezentuje się na oknie. Szybkie, piękne i efektowne, prawda? :)

14 komentarzy:

  1. Świetny tutorial! Drzewko prezentuje się niezwykle pięknie.
    Pozdrawiam serdecznie DT DIY Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję! mam teraz chyba najpiękniejszy parapet na osiedlu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna, radosna ozdoba! Bardzo fajny kurs, dodałaś kilka porad, które na pewno ułatwią pracę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję <3 takie wpisy motywują do dalszego działania :)

      Usuń
  4. Piękne, ukwiecone drzewko!
    Świetny pomysł na niebanalną dekorację.
    Ale zachwyciła mnie Twoja torebka-listonoszka, wygląda rewelacyjnie, jakbyś już wiele takich uszyła.
    Miłego tygodnia życzę 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! aż ciepło na serduchu się zrobiło.W listonoszce się zakochałam, tylko mój wielki portfel się nie mieści :D

      Usuń
  5. Ale piękne!!! A zawsze zastanawiałam się jak je zrobić :))) Super dekoracja :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję ;* Bardzo prosto, zachęcam, bo efekt jest świetny :D

      Usuń
  6. Przeurocze drzewko , jako wiosenna dekoracja wygląda super :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Drzewko jest ekstra * Fajnie było by sobie takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny tutorial, prosty, czytelny i przystępny :) A drzewko bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz tu swój komentarz :)