piątek, 3 stycznia 2020

Kochamy Starocie- zabawa

Hej Kochani!

Nie wiem jak Wy, ale ja Kocham starocie! Wszelki recykling i nadawanie starym przedmiotom całkiem nowego życia. Dlatego wpadłam pomysł na zabawę. A będzie nią przerabianie naszych starych przedmiotów, na całkiem nowe. Co rozumiem przez słowo starocie? Wszystko! Może to być zegar, który wisi od jakiegoś czasu w Waszym salonie, używana już zakładka do  książki, otrzymana od kogoś kartka lub ta kiedyś wykonana przez nas samych, zużyty słoik po majonezie. WSZYSTKO.

 Co miesiąc, przedstawię Wam temat naszej przemiany i w tym stylu będziemy przerabiać nasze starocie. Będzie to dla mnie ogromna motywacja do tworzenia i dobrej zabawy, mam nadzieję, że dla Was również :)



Aby nakreślić Wam jak to będzie wyglądało. Startujemy dzisiaj z tematem nr 1, a jest nim:
Sztuka chińska


O sztuce chińskiej możecie poczytać np. na Wikipedii, nią się właśnie inspirowałam, przy wyłuskaniu nam wytycznych donośnie naszego tematu wyzwania. Kto chce, to zagłębi się w treści, kto nie chce, to przedstawiam w skrócie wytyczne:

[...]
Yangshao: szare, brązowe lub czerwone tło farbami w kolorach: czarnym, czerwonym, żółtym i białym, dekoracjami w kształcie spirali i innych figur geometrycznych (rombów, kwadratów, trójkątów), oraz zgeometryzowanych twarzy. Ornamenty.

Longshan - czarne, błyszczące powierzchnie, wyszukany kształt, ozdoby w formie delikatnych linii. Wyroby wykonane z kamienia, krzemienia kości i muszli.

Okres dynastii Shang-Yin i Zhou - marmur, nefryt, brąz, ceramika, skorupy żółwi i kości pokryte napisami. Symbolika przedstawianych dobrych i złych demonów. Rysunki zwierząt, a szczególnie: wąż, świerszcz, wąż z głową tygrysa, bawoły. Symbole spirala i zygzak symbolizujące chmury i błyskawice.


Okres dynastii Qin i Han - sceny rodzaje i symboliczne, wizerunki tygrysów, smoków i pawi, złote zdobienia.

Okres Trzech Królestw, dynastii Jin i Sui - Budda, sceny rodzajowe i ornamenty. Kolorystyka  zmienia się z dominujących barw zielonych, błękitnych i brunatnych na barwy jaśniejsze i delikatniejsze.

Okres dynastii Tang - natura, ludzie współgrający z naturą, kolory kości słoniowej, jednobarwne tło z wyróżniającym się ornamentem.

Okres dynastii Song - sztuka monochromatyczna, sztuka na zwojach. Kwiaty i ptaki. Jadeitowa zieleń, kolor morskiej wody, kolor szarooliwkowy. Pęcherzyki, zgrubienia, spękania.

Okres dynastii Yuan i Ming - nasycone kolory: czerwień, błękit i brąz.

Okres dynastii Qing: malowanie palcem, paznokciem i patykiem. kolor kobaltowy, żółty, zielony, czerwony i czarny.

Jak widać, sztuka chińska jest tak naprawdę czymś mało znanym przez nas i ukrywa  naprawdę wiele ciekawostek. W samym skrócie możecie zauważyć, jakie piękne prace i jaki ogrom prac może mieścić się pod terminem Sztuka Chińska. Od spękań, przez rośliny, zwierzęta, do dobrze kojarzących nam się z Chinami kolorami czerwieni i złota.

A tutaj moja inspiracja. Pudełeczko, które zakupiłam na grupie FB, gdzie handlują starociami. Pudełeczko umyłam i przerobiłam na piękną okrągłą szkatułkę w stylu chińskim z okresu Qin i Han, a więc pojawił się na niej smok i złote zdobienia :)

Przed:

Po:







Zasady:


  • Możecie wykonać pracę kojarzącą się całkowicie z tą tematyką, ale również taką, która zawiera tylko barwy, z wybranego okresu.
  • Możecie zgłosić więcej prac niż 1.
  • Do zabawy możecie dołączyć w każdym momencie jej trwania. Czyli do 15 stycznia 2021, do godziny 23:59
  • Pracę należy podlinkować do żabki w danym wyzwaniu. W tym linkujemy tylko prace związane z tematem: Sztuka Chińska.
  • Przez cały rok należy wykonać prace do minimum 6 tematów, a będzie ich 12, co miesiąc nowy temat.
  • Należy umieścić banerek naszej zabawy, na swojego bloga (znajduje się na początku wpisu)
  • Proszę również o umieszczenie banerek w poście, gdzie przestawicie swoją pracę. W treści wpisu powinna znaleźć się równiez informacja, do którego okresu nawiązuje Wasza praca.
  • Proszę o dodanie w swoim wpisie pracy przed odnowieniem i pracy gotowej. Tak jak ja to zrobiłam powyżej.
  • Podsumowanie prac będzie co miesiąc, oraz na koniec z całego roku.
  • Wasze prace moga brać udział w innych wyzwaniach.
  • Osoby, które zgłoszą się do minimum, czyli 6 tematów w ciągu roku, wezmą udział w losowaniu zakładki do ksiązki, wykonanej przeze mnie, w wybranej przeze mnie technice.
  • Osoby, które zgłoszą się do 7 i więcej tematów w ciągu roku, wezmą udział w losowaniu małego kuferka ozdobionego przeze mnie, który zawierać będzie kilka drobnych przydasi. Wygrany wybiera styl w jakim wykonany będzie kuferek, wybór będzie miał ze wszystkich tematów jakie pojawią się w ciągu roku w tej zabawie.
  • Osoby, które zgłoszą się do 7 i więcej tematów w ciągu roku, wezmą udział w konkursie, na najpiękniejsze całoroczne prace. Dotyczy prac zgłoszonych do tematów zabawy. Wybiorę jedną osobę, której prace najbardziej ujęły mnie za serce. Zwycięzca otrzyma kuferek, wykonany przeze mnie, w stylu, który sam wybierze z tematów jakie pojawią się w ciągu roku w tej zabawie. Będzie on zawierał drobne przydasie, zakładkę do książki, oraz biżuterię (kolczyki + naszyjnik) w wybranym stylu (który będzie nawiązywał do danego tematu z całego roku zabawy).
  • Zastrzegam sobie prawo co do terminu wysłania nagród. Ze względu na to, że wszystkie nagrody będą wykonane ręcznie, wysyłka nastąpi w ciągu 2 miesięcy od ogłoszenia wyników.
  • Ogłoszenie wyników nastąpi 18.01.2021

Nowy temat będzie pojawiał się 3 dnia każdego miesiąca.

Zapraszam do zabawy!

Swoją pracę zgłaszam na wyzwanie Szuflady :) srebro i złoto





Jak Podlinkować do żabki, instrukcja tutaj.
Żabka:


Dalsza część zabawy:
 Luty - Styl Vintage
Marzec - Styl Hiszpański
Kwiecień- Folk
Maj-styl prowansalski
Czerwiec-Bajkowy Styl
Lipiec i sierpień - Styl Francuski 

39 komentarzy:

  1. WOW! Marta - ależ Ty masz pomysły. Niesamowita praca i zabawa zapowiada się świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Aniu, tym bardziej zapraszam do zabawy :)

      Usuń
  2. Pomysł fajny, jednak ja za starociami nie przepadam i raczej ich nie przerabiam, więc tylko będę am kibicować. Choć nie mówię nie, jeżeli jakiś temat i mi podpasuje to wtedy dołączę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, możesz przerobić wcześniej wykonaną czy otrzymaną kartkę, zakładkę itp :)

      Usuń
  3. Jestem pod ogromnym wrażeniem metamorfozy, której dokonałaś! Cudo po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna przemiana pudełeczka. :)
    W takim przerabianiu nie czuję się dobrze, więc będę kibicować.
    Dopisałam Cię do listy bawiących się u mnie, ponieważ tak zrozumiałam Twój komentarz. Jeśli jest inaczej to zrobię poprawke.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne puzderko! Fajna zabawa, zwykle nie robię takich rzeczy, ale może wpadnie mi w oko jakiś staroć ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Martuś jestem pod wrażeniem tej zabawy! No pomysł kochana na medal, oj już jestem ciekawa co będzie się działo :)) Pięknie Tobie wyszło, kolory cudo i ile pracy! Chociaż ja w starociach lubię to, że mają duszę, swoją historię i są takimi nieprzerobionymi starociami :))). Martuś podałabyś mi nazwę tej grupy, gdzie takie perełki można kupić (możesz mi wysłać linka na maila)? Z góry dziękuję kochana!:)) I dziękuję za udział w Szufladowym wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na blogową zabawę :) Bardzo lubię przerabianie, więc z pewnością wezmę udział chociaż kilka razy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezwykle kreatywna zabawa w której będzie można się wiele nauczyć. Podziwiam Martusiu Twoje pomysły i tą recyklingową szkatułkę również.
    Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie to zrobiłaś, w dodatku w moim kolorze!!!
    Na pewno świetny pomysł na zabawę, ale ja takich rzeczy nie potrafię, dlatego będę podziwiała Wasze dzieła.
    Pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to u mnie też ostatnio jeden z ulubionych kolorów :)

      Usuń
  10. Świetny pomysł. Niestety, ja nie zajmuję się odnawianiem, ale będę podziwiać wszystkie metamorfozy ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały pomysł n zabawę. Będę Wam kibicować i może wezmę udział, ale nie teraz. Twoja inspiracja jest piękna!!!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękna szkatułka. Bedę kibicować wszystkim uczestnikom zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze ciekawią mnie takie zdobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękna przemiana pudełeczka.:) Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po pierwsze: piękna metamorfoza, genialnie to wygląda!
    Po drugie: bardzo pomysłowe wyzwanie! Nie wiem jeszcze, czy się przyłączę, bo takie przeróbki to nie mój żywioł, ale nieraz mnie kusiło, żeby dać drugie życie jakimś rupieciom, więc kto wie, może się zmobilizuję i przy okazji czegoś nauczę :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam starocie, rewelacyjny pomysł, a Twoja praca jest cudna!

    OdpowiedzUsuń
  17. Coś pięknego, zawsze nie mogę wyjść z podziwu gdy ktoś starą rzecz zmienia w takie cudo. Pudełeczko przepięknie wyszło. Wyzwanie raczej nie na mój poziom tworzenia ale efekty z przyjemnością pooglądam :) Zwłaszcza jeśli chodzi o sztukę chińską <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Pibiłaś tą myślą pomysłowego Dobromira
    Kurcze nie potrafię oddać się takiej magii
    Wszystko schrzanię

    OdpowiedzUsuń
  19. Marto, pomysł na wyzwanie mistrzowski. Osobiście nie odnajduję się w materii odnawiani staroci. Jeszcze nie było okazji.
    Ale z wielką przyjemnością zobaczę co stworzycie :)
    Pierwsza przeróbka jest fantastyczna. Podoba mi się bardziej niż oryginał :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Miło jest odwiedzać blogi tak pełne inspiracji, faktycznie Twoje prace są bajkowe, jak te kolczyki, podziwiam to co robisz a w nowym roku zycze Ci więcej czasu na to co robisz i dalszych zachwycających prac. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bajecznie kolorowe, sliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczna zabawa a pudełeczko pięknie zmieniłaś, ale jak ma się takie zdolne rączki jak Ty, to wszystko się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pudełeczko przeszło niesamowitą metamorfozę. Ślicznie je zrobiłaś. Przyznam, że i przed zmianą też było ładne:) Ja kocham starocie, mam dom w prawdziwych starych meblach i sama robię przeróbki. Chętnie zauczestniczę w Twojej zabawie, ale nie w chińskim temacie. Jakoś nie przepadam za nim.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można zrobić cos z pawiem, czy smokiem, wcale nie wygląda wtedy na chińskie :)

      Usuń
  24. Bardzo ciekawa zabawa. Będę śledziła z zainteresowaniem i zbierała pomysły. Mam trochę przedmiotów, którym przydałby się szlif czy zmiana, ale sama nie potrafię tego zrobić. Niewiele mam też przyborów do tego. Twoje pudełko bardzo mi się podoba. Świetnie je przerobiłaś i doskonale zmediowałaś.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudowna metamorfoza pudełka (przed przerobieniem też mi się podobało).
    Podoba mi się temat Twojej zabawy. Teraz sporadycznie ale kiedyś bardzo dużo przerabiałam dawając starym ,,nowe życie,,. Banerek już na moim blogu wisi a co dalej zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki, więc i czekam na Twoją cudowną pracę :)

      Usuń
  26. wow! Taki recycling to rewelka! Cudowna praca. Dziękuję za udział w wyzwaniu Szuflady i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. śliczna praca, dziękujemy za udział w wyzwaniu Szuflady

    OdpowiedzUsuń
  28. nie ma jak moc recyklingu wyszło niesamowicie:).

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz tu swój komentarz :)