poniedziałek, 3 lutego 2020

Kochamy Starocie - Vintage

Bry Kochani!

Jak już niektórzy wiedzą, na moim blogu trwa całoroczna zabawa "kochamy starocie". Tym razem tematem jest styl Vintage! A poniżej kilka słów na ten temat :)

"Vintage – styl w kulturze i sztuce.

W modzie, w której zaistniał w XIX wieku, polega na noszeniu rzeczy z innej epoki albo stylizowanych na takie oraz łączeniu stylów pochodzących z różnych epok. Ubrania z poprzednich dekad albo starsze niż 20 lat są zwykle uznawane za vintage. Powinny to być zarazem rzeczy wysokiej jakości, mało podatne na zniszczenia, którym upływ czasu nadaje szlachetności. Obecnie słowem tym określa się produkty, które jedynie nawiązują do poprzednich epok[1]. Vintage nie stroni od zestawień awangardowych i szokujących, to styl dla osób szukających swych korzeni i chcących pokazać swój indywidualizm."

źródło: wikipedia

To co, przerabiamy staroć na staroć? :)


Pamiętajcie, że do zabawy możecie dołączyć w każdym momencie. Zasady znajdziecie - tutaj. Przerobić można wszystko, starą kartkę, zakładkę, spruć stary kocyk i zrobić go na nowo, użyć starego materiału, naprawdę nie trzeba tylko malować lub robić decoupage, bo niektórzy obawiają się tej techniki :) Może to być haft w danym stylu, doklejony do np starego słoika itp.

Zachęcam więc do zabawy!

A tutaj moja inspiracja:

Przed:


Pudełeczko, które dostałam od szwagra. Remontował jakieś mieszkanie i miało lecieć do śmieci :)


Po:




czarne gesso, farby, bitum, wosk


Żaba:


39 komentarzy:

  1. Powiem tak...dużoooo lepiej...:-D Brawo za wspaniałą zmianę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba się skuszę i coś przerobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem metamorfozy, świetny efekt;)
    Kiedyś też muszę spróbować;D
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna odmiana. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz szkatułka prezentuje się naprawdę pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Superowa metamorfoza, pięknie się teraz prezentuje, no zdolna dziewczyna jak nic :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdziwa przemiana a efekt znakomity.
    Fajnie jest dawać drugie życie starym przedmiotom:)
    Uściski Martusiu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkatułka po metamorfozie wygląda o wiele ładniej. :)
    A z przerabianiem sama jestem za pan brat; zamiast wyrzucać stare czy zniszczone rzeczy wolę je odnowić/przerobić i mieć z nich coś nowego. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo stylowo, świetna metamorfoza:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjna odmiana! Masz wielki talent.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi się podoba przed, jak i po :) bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardziej mi się podoba niż w oryginale :). Świetnie przerobiona :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Marta brawo TY, piękna metamorfoza. Pudełeczko zdecydowanie zyskało na tej przemianie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczna metamorfoza :) Zdecydowanie bardziej podoba mi się zliftowana wersja ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam przerabiać starocie :) Wiele ubrań przerobiłam w taki sposób. Stary przywlókł mi z piwnicy stary regał na książki. Będzie malowane :) Szkatułka wyszła pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękna przemiana. Pudełczko jest cudowne.:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudna metamorfoza! Będę myśleć...

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka wspaniała metamorfoza, pięknie się teraz prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale cudeńko stworzyłaś! Aż trudno uwierzyć, że to pięknę eleganckie pudełko było kiedyś takim brzydalem :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniała metamorfoza, dobrałaś świetne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Swietne! Moje miej swietne ale styl wymagany jest:)

    https://robotkirecznenawesolo.blogspot.com/2020/02/styl-vintage-nr-137.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  22. Znakomity efekt. Pudełko jest śliczne. Ale poprzedni desings tez był vinatge, nawiązywał do lat sześćdziesiątych:) Może i ja coś zrobię.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz tu swój komentarz :)